Van boot naar camper (10)

Goede morgen, we zijn wakker geworden en ik zat te denken van, ik zou best wel eens bij Obelink willen gaan kijken en heb dit met Dini tijdens het ontbijt gezegd en gelukkig vond Dini het ook goed en ja het was toch weer een regendag dus ja. We hadden geluk dat we al vroeg wakker waren en dat betekende dat we om half negen zijn gaan rijden richting Winterswijk en ondanks het weer ging de camper als een speer en het liep best vlotjes en reden richting het noorden en gingen in de buurt va Goch de grens over en ergens bij Dinxperlo weer terug Holland in en was het nog maar een klein stukje richting Winterswijk.

Daar aangekomen heb ik de camper op een parkeerplaats gezet en zo te zien was het al knap druk daar en het was nog maar half elf maar goed wij de winkel in en ja dit was wimpie in een candystore , ik had het vreselijk naar mijn zin , gelijk al en Dini die riep maar , jemig wat groot  ik zeg ja volgens mij zijn er vijf van deze hallen dus als we alles willen zien zullen we moeten opschieten ha ha.

Na wat spullen in de kar gegooid te hebben zijn we richting de voortenten  voor de campers gegaan want, die waren in de aanbieding en ik ben dan weer angstig, als je niet snel genoeg bent, dat je achter het net vist maar gelukkig lagen er nog een aantal maar ik wist niet wat ik precies moest hebben dus, heb ik een medewerker gevraagd om ons te helpen en het was een hele vriendelijke kerel die alles goed uitlegde en exact vertelde wat ik in de kar moest laden om een complete set te hebben en ik moet zeggen , als is het eigen merk dat het niet duur was want, compleet waren we iets van 125 euro kwijt en dan heb je een tent van vier meter lang bij een uitval van 2.25 meter dus, we waren heel tevreden. Ondertussen was het half een geworden en hadden we wel trek in iets te eten en te drinken dus wij het restaurant ingedoken en een heerlijk broodje en een bak koffie genuttigd, dat doet een mens goed. Na nog een poosje door al het leuks heen gelopen te hebben, hebben we de winkel verlaten, het was inmiddels half 4 geworden en zijn we richting Groenlo gereden naar een camping genaamd Marveld een hele grote camping met zwembaden binnen en buiten tennisbanen sportvelden een disco en nog veel meer een mooie winkel was er ook al met al we zouden ons hier echt wel vermaken.

Na ingeschreven te hebben bij een heel vriendelijk lief meisje die on enorm goed hielp, zijn we naar onze plek gereden, we kwamen op een heel leuk veldje te staan met allemaal ruime plaatsen en dicht bij een toiletgebouw dus, we staan goed en de rest moet ook goed komen maar goed het was half zes inmiddels en Dini zegt wil je nasi ik zeg oké en ja dat spul hebben we voor noodgevallen bij ons , nasi uit een blik maar goed een gebakken eitje erop en een stokje saté uit een zakje maar toch hebben we lekker gegeten na een best drukke slenter shop dag en nu is het rustig aan doen en douchen en vanavond een spelletje kaarten en wat tv kijken, ja dit is inmiddels ons ritueel geworden. Om een uur of half twaalf gingen we de luiken sluiten en knorrepotten, welterusten.

De volgende morgen stond ik voor de camper en het was zowaar een waterig zonnetje en de buurman zat al buiten en we zeiden goede morgen en we raakten aan de praat en hij had iets over excursie maar Dini riep voor het ontbijt dus, ik zeg tegen de buurman ik kom zo even langs om het juiste te horen, is goed zegt hij en ik naar binnen naar de ontbijttafel, Zo’n 20 minuten later zegt Dini, ga jij maar naar buiten , ik ruim wel even af en dit was niet tegen dovemansoren gezegd natuurlijk  en ik stond al buiten voor ze uitgepraat was ha ha  en ik naar de buurman om te vragen wat hij daarnet vertelde.

De buurman Gerard heette hij vertelde dat ze morgen met een bus naar de Grolsch fabriek zouden gaan en er waren nog een paar plaatjes vrij, of ik misschien mee wilde ik zeg dat wil ik wel maar even vragen of Dini mee wilde ze zegt, oh nee gaan jullie maar ik heb daar niet zo’n zin in en ze zegt ik vermaak me wel waarop ik zei oké dan ga ik naar de receptie om in te schrijven en de buurman liep mee een we hadden al voorpret maar waarom eigenlijk want, ik was geen bier mens en ik lust helemaal geen bier dus ja maar dat geeft niks zei Gerard , drink ik het wel op ha ha. Na ingeschreven te hebben het koste 25 euro zijn we weer richting de camper gelopen en de buurtjes konden het wel goed vinden met elkaar en we hadden lol dat is altijd belangrijk lol en plezier maken.

We waren bij de camper en Dini wilde gaan fietsen dus ik de fietsen van de camper gehaald en zijn we lekker een flink stuk wezen fietsen en op een terrasje een versnapering genomen en terug richting camping. We fietsten langs een midgetgolf baan ik zeg zullen we een spelletje doen ? Dini zegt ja dat is oké zo gezegd zo gedaan maar ik kon er geen hout van dus dat spelletje werd door Dini snel gewonnen en op naar de camper, even langs het winkeltje voor wat eten te halen en zo hebben we gegeten  en hetzelfde avond ritueel en op naar de volgende morgen.
De volgende morgen het was zwaar bewolkt en er werd weer regen opgegeven dus ja dat zag er niet best uit maar goed we zaten toch in de bus en binnen in die bierfabriek maar ik dacht ook aan Dini , wat die dan zoal kon doen als de dag regenachtig verliep , ze zegt maak je over mij maar geen zorgen dus dat is dan ook weer mooi toch?

Kon ik met een gerust hart weg om half twaalf vertrok de bus dus wij gingen om elf uur die kant op en geloof mij of niet maar je moet altijd wachten op een stel hapsnurkers dus kwart voor twaalf reden we weg wij zaten bijna achterin, op naar het vreemde voor mij. Aangekomen bij de Grolsch fabriek werden wij gelijk op de hoogte gesteld, dat we hier op het terrein en in de fabriek zelf, zoveel mochten drinken als we lusten maar ik lust helemaal geen bier riep ik waarom die man zei we hebben ook bieren in verschillende smaken en geloof mij dat heette Zinniz bier en was een frambozen bier dus, die heb ik maar gedronken en het gekke was, het werd steeds lekkerder maar je drinkt het al limonade en ik weet niet of ik dit allemaal moet vertellen want, ik schaam mij nu nog een beetje sorry maar goed ik ga het jullie niet onthouden omdat ik mijzelf zo niet ken. Dus dan vertel ik jullie alles en ga met de billen bloot ha ha dus, ik had al een flesje of 6 opgedronken en het was heerlijk maar toen we terug moest om vier uur had ik mijn zakken vol met flesjes en m’n twee in mijn binnenzak en 2 in mijn gewone zakken en ook in mijn broekspijpen had ik e een stuk of vier  en 2 in m’n handen dus, alles bij elkaar had ik wel tien flesjes bij mij, wat niet mocht was ons verteld maar goed ik had al een slokje teveel op en ben zo de bus ingestapt en deed net of m’n neus bloedde maar goed eenmaal in de bus op onze plek zei Gerard wat heb jij daar nou allemaal joh , ik zeg noodrantsoen en haalde mijn zakken leeg en deed het in de 2 netjes die voor ons aan de stoel hingen en Gerard, een bierdrinker probeerde zo’n fruitbiertje maar had na 2 slokken al gezien dat het niets was en gaf het aan mij en ik dronk het wel op hoor en het was stik gezellig allemaal.

Op een gegeven moment werd er door enkele dames geroepen naar de chauffeur, dat ze moesten plassen en vroeg om te stoppen maar deze mijnheer deed net of hij niets hoorde dus ik kreeg dat in de gaten en begon te zingen ” hé buschauffeur heel je bus moet pissen hé buschauffeur stop je nou een keer ” en geloof mij het duurde niet lang voor de hele bus begon mee te galmen en de chauffeur werd er schijnbaar gek van en koos op den duur eieren voor z’n geld en stopte plots langs de kant van de weg en deed de deuren open dus, iedereen de bus uit en de vrouwen achter de bosjes en de mannen op een rij bij de sloot, zie je het voor je ? Een man of 30 op een rij die staan te pissen ? het was een mooie vertoning en prompt komt er een politiebus aanrijden en die stopte maar ik geloof dat de agenten het beter vonden om door te rijden want dit zou niet helemaal goed komen als ze zouden gaan schrijven en wij gierden het allemaal uit van het lachen en we hadden dolle pret met z’n allen maar goed, het duurde ongeveer een kwartier eer we weer in de bus zaten en de chauffeur was niet blij maar wij wel ha ha ha  ik kan er nog om lachen.

De bus reed weer en na ongeveer een half uur waren we weer op de camping en Gerard zei, kom we gaan nog een afzakkertje halen op het terras  ik zeg ja is goed, doe mij maar een baco light dan ga ik even zeggen dat ik er ben en zo gezegd zo gedaan en ja Dini had gelijk door dat er iets niet in de haak was en vroeg wat ik op had ik zeg frambozen limonade ze zegt ja ja dat zal wel en geloof mij , dit ziet ze nooit van mij omdat ik bijna nooit drinkt, soms een baco maar dat is 1 keer in de week of zo maar goed ik zeg ik ga Gerard halen want, die moest nog wat doen ze zegt kijk je uit en weg was ik  maar toen gebeurde het, ik zag een mammoetsmelter staan en ik ging erop zitten omdat ik het te ver lopen vond weer terug naar het restaurant en dat ging als en speer en ik scheurde met dat ding, de mensen kijken en keken om maar goed ik had op dat moment overals schijt aan en ging vrolijk door maar bij het restaurant aangekomen te zijn stopte ik niet terwijl Gerard mij riep en reed ik door zo het restaurant in en zette die skelter in een hoek.

En ging naar buiten om mijn glas leeg te drinken maar die borrel viel mij een beetje verkeerd denk ik en ik was zo zat als een kanarie maar toen terug naar de camper een klein uurtje later en ik moest vreselijk plassen en ging bij een bosje staan te zingen en te piesen maar volgens mij stond ik nogal onvast op m’n benen en ik viel voorover dat bosje in en dat was niet goed, dat bosje zat vol stekels en dat deed me zeer ook aan mijn dingetje oh jee wat een ellende  dus ik naar de caravan en Dini boos, waarom ik zo laat was en ik zei dat dat bosje ineens aan de kant ging en dat ik gevallen was, een aantal stekels in m’n armen en in mijn dingetje dus die moest er nog uit, ze zegt je zoekt het maar uit, wat ik natuurlijk niet leuk vond maar goed ik was aan de goden overgeleverd en ik zo goed en kwaad als het ging pulken en toen maar naar bed en de ochtend was er al weer vroeg en toen ik de verhalen hoorde, schaamde ik mij helemaal rot, ik ben naar het restaurant gegaan toen die weer open waas en heb ik mijn verontschuldiging aangeboden en gelukkig werd het geaccepteerd maar ik voelde mij wel lopen moet ik zeggen dit dit gebeurt echt niet meer dat kan ik verzekeren.

De rest van de dag was ik heel rustig en zei maar ja en amen want ja ik begreep Dini ook wel dat ze boos was maar goed nadat Gerard even langs kwam en de verhalen vertelden, hebben we met z’n allen hard zitten lachen dus op naar de gewone dingen van de dag.

Zo zie je maar iedereen maakt wel eens een foutje maar ik heb die zooi nooit meer aangeraakt ha ha ha en nooit meer een excursie naar een drank fabriek. De rest van de dag hebben we bij de camper doorgebracht en hebben we een frietje gehaald voor het avondeten en na  de koffie weer gekaart maar ik kon niet winnen en ja het was nu eenmaal zo, kwam het dan echt door die zooi? Dan maar naar het mandje, op naar de volgende.

Bezoeken: 93

U kunt de inhoud van deze pagina niet kopiëren