Van boot naar camper deel (3)

Vervolg van boot naar camper deel 3

De volgende dag was het koningsdag en na een stevig ontbijt hebben we besloten om de fiets te pakken en naar Goes te fietsen want daar was van alles te beleven  zoals rommelmarkt en markt en het kon niet beter want, het was 22 graden dus heerlijk weer, zo gezegd zo gedaan en het was een ritje van ongeveer 12 kilometer maar er waren er 4 die een E bike hadden en 2 niet en in het begin ging het natuurlijk veel te snel voor hun maar toen hebben wij zus en zwager voorop laten rijden en dat ging beter nou ja beter , we hebben er bijna een uur over gedaan ha ha en ja als je er alleen maar over praat om een E bikes aan te schaffen en het dan niet doet, ja dan moet je op de pedalen natuurlijk , ik ben blij dat ik ze heb en wil nooit meer anders althans of het moet beter zijn dan dat.

Na een poos over de markt geslenterd te hebben hadden we zere poten en we hadden wel dorst gekregen en wilde ook wat  eten maar alle terrassen zaten vol en dat viel dan weer tegen maar wij even verder gelopen richting de kerk, daar zagen we een terras waar nog plaats was het bleek het terras van een frietzaak te zijn, ik dacht ppfff weer friet maar nee ik denk ik neem een broodje bal dus, de dame kwam opnemen en wilde weten van de dames of ze een bakje friet of een zak friet wilden, ze riepen als in koor, zakken!! De juffrouw ging naar binnen en kwam een 10 minuten later met de hele zooi naar de tafel lopen en dat was een hele boel, alleen Dirk wilde niks oke dachten wij, wat jij wil dus we hebben heerlijk zitten smullen en de meiden wilde een zak patat nou dat hebben ze geweten ha ha,        die zakken waren zo groot dat ze op een gegeven moment tegen heug en meug zaten te eten  want, ze kregen het niet op maar goed, beter te veel dan te weinig toch?

Nadat we het eten genuttigd hadden gingen we weer de pad op en Dirk wilde niets eten want, die had op de markt een kraampje gezien waar ze heerlijk broodjes zouden hebben dus, wij op zoek naar die tent of kraam maar misschien snapt u het al, die tent was nergens te vinden dus hij had niets gegeten en liep te sikkeneuren maar goed schijt aan , had je maar gewoon net als de rest wat moeten bestellen.

Met z’n allen op zoek naar de fietsen, waar hadden we die toch neer gezet ppff en ja hoor een half uur later zei Marian, ja daar moeten we zijn in dat straatje staan ze en wij daarheen en ja hoor ze had gelijk dus de fietsen weer gevonden en wij weer terug richting de camping Louis wist de weg dus wij achter hem aan en ja je snapt hem al zeker, de weg was terug veel langer geworden dan de heenweg ongeveer 5 kilometer langer maar dit kwam natuurlijk omdat er mannetjes die weg hadden uitgerekt ha ha ha maar goed iets later dan normaal weer terug op d camping en eerst Burus maar uitlaten op de kop van het kanaal door Walcheren en het beest had het best naar de zin maar hij bleef maar rennen en ook op die rotsblokken en wat er toen gebeurde, ik schrok me rot en wij maar roepen dat hij daar niet hen mocht maar ja Borus deed het toch maar die stenen waren spekglad en de hond had iets gezien maar gleed uit en stond vast tussen de stenen en kon geen kant meer op en ik met die manke poten naar beneden ook die keien op om dat beest te helpen natuurlijk en ook voor mij was het niet fijn en Dirk maar roepen en aanwijzingen geven, ja daar had ik wat aan maar goed bij Borus aangekomen stond hij daar met zielige ogen te kijken en te kwispelen, dan weet je dat hij echt je hulp nodig heeft dus eerst even kijken hoe hij vast zat en gelukkig was het min of meer een losse kei die z’n achterpoot vasthield dus ik zo goed en kwaad als het kon  die steen voorzichtig omgedraaid zodat de poot los kwam en gelukkig ging dat vrij gemakkelijk maar zelf had de hond niet meer losgekomen en ik was blij dat het gelukt was en Borus kwam bijna zelf weer op de stenen even een klein zetje en hup daar ging hij weer.                                                                                                                                                                        Zelf ik zat nog tussen de stenen en de hond stond al bovenaan de helling te blaffen en te kwispelen van, schiet nou eens op, ik wil spelen  dus na even gedold te hebben zijn we terug gegaan naar de camping en ja toen we terug waren hebben Dirk en ik wijselijk onze mond gehouden want het was allemaal goed afgelopen en ook was het beestje natuurlijk bekaf , we hebben hem de hele avond niet gezien en lag heerlijk te slapen,eind goed al goed.

Thuis had ik nasi gemaakt en meegenomen dus dat zijn we gaan opwarmen en een lekker gebakken eitje erbij en ja van die zakjes varken saté even opwarmen in heet water maar goed het was goed te doen en we hebben heerlijk zitten smikkelen want, tja al zeg ik het zelf, ik kan best wel koken en vindt het ook super leuk om te doen.

Na het eten alles opgeruimd en hebben we allemaal even onze eigen camper opgezocht en de een zat te haken de ander te lezen en weer een ander te puzzelen  er waren er 2 hun fiets aan het schoonmaken zo waren we allemaal wat aan het doen.

Later op de avond een uur of half negen zijn we met z’n allen bij Adrie en Dirk in de camper aanbeland want, die hebben nu eenmaal de grootste zithoek in die integraal want ja ik heb een alkoof er Louis een semi integraal dus zodoende en na een praatje pot hebben we besloten dat we een spelletje zouden gaan blote buiken dit is een kaart spelletje met wat je speelt met kaarten dicht en 4 kaarten open op tafel waar je steeds een stuiver op moet inzetten en die potjes in de midden kon je winnen dus als je die kaart had en je kon hem in het spel tonen dan mocht je de inzet hebben wat er op die kaart lag, echt een heel leuk gezelschapsspel.

Zo waren we na enig uitleg aan degene die het nooit gespeeld hadden (wat we natuurlijk moeten hebben ha ha ) zijn we begonnen en geloof mij, ik kan best wel een druk persoontje zijn en vooral met zo’n spelletje maar wart schertst mijn verbazing, Louis is nog veel erger dan ik ha ha  en vooral als hij weer moest inzetten  en vooral als hij de kaarten had geteld, die hij nog in de hand had en die kaarten moest betalen 1 kaart kost een stuiver dus ja man man, wat kan die lekker ouwehoeren op een ander als die weer een potje uithaalde maar goed het was stik gezellig en daar is het om te doen toch?

Om ongeveer kwart voor elf zei Marian dat ze moe was en ging naar bed dus, we zeiden welterusten en ze ging van de ene camper naar de andere maar wij vonden het wel erg leuk zo met dat spelletje, dat we gewoon door gingen waar we gebleven waren en we hadden de grootste lol met elkaar, tegen twaalf uur staat er ineens iemand aan het raam van de camper te kloppen, het was Marian ze huilde en ze zei ja dat zal door de leeftijd komen en ook dat ze last had van claustrofobie en ik weet wat het is en geloof me maar het is niet fijn en waarschijnlijk heb ik er ook last van gehad de eerste nacht omdat ik natuurlijk ook niet goed geslapen had en steeds wakker was  maar goed een paar lieve woordjes  en een kus van Louis en ze ging weer terug en geloof mij, wat lieve woordjes al niet kunnen doen want, we hebben haar niet meer gehoord ha ha ha. We zijn toen ook maar het spel gaan afbouwen en een half uur later zijn we allemaal naar de camper gegaan om onze rust te pakken , het was weer een bewogen dag geweest, we zeiden welterusten en het was donker en stil op de camping.

De volgende morgen moesten we om elf uur van de camping zijn maar het was zulk mooi weer dat we daar eigenlijk helemaal geen zin in hadden dus ik had me voorgenomen om naar de receptie te gaan en te vragen of we nog een paar uurtjes mochten blijven, ze begreep het en zei van, het is niet zo heel druk en ze zegt ja mag blijven tot half vijf, ik was heel erg blij en ik terug naar de camper, zo trots als een pauw natuurlijk want ja, dit had ik natuurlijk wel ff geregeld en nog gratis ook dus, ik weer teruggelopen en zei van  we mogen blijven tot haf vijf is dat niet fijn?

Toen ik bij de receptie was, hadden ze weer wat anders bedacht en zei Dirk we gaan toch rijden en gaan over de Brouwersdam dan gaan we daar nog een poosje staan op de tieten voor degene die dit niet weten ,als je de Brouwersdam vanboven bekijkt lijkt het net of er twee tieten in het water liggen, vandaar deze gezegde althans bij ons dus zo gezegd zo gedaan , de spullen opruimen en inladen en op naar de dam, Dirk voorop want die weet de weg en ja wij volgden natuurlijk maar na een kilometer of 25 gereden te hebben kwamen we op een punt waar we een klein half uur geleden ook geweest waren, Dirk weet de weg ha ha ha maar goed ongeveer een uur later waren we dan toch bij de Brouwersdam en hebben we de campers in een u vorm gezet zodat we uit de wind konden zitten want het waaide nogal aan zee maar er was weinig te beleven, ja een paar zeehonden gezien die aan het vissen waren maar oké toch weer leuk we hebben zo’n vier uur daar gestaan en voor het avondeten hebben we kliekjesdag gehouden , van alles wat maar goed het smaakte er niet minder om hoor.

Na het eten en de afwas zouden we naar huis gaan ieder zijn kant op wij bleven op Goeree  Overflakkee en zeiden dat we door de polder terug zouden rijden en Louis en Dirk achter elkaar aan richting de Hoekse waard dus we namen afscheid en we wensten elkaar goed reis en bedankte iedereen voor een geslaagd weekend en zo zijn we ieder ons weegs gegaan maar we hebben zeker genoten van ons eerste weekend en wensten dat er nog vele zouden volgen.

Wordt vervolgd

Bezoeken: 130

U kunt de inhoud van deze pagina niet kopiëren