Van Boot naar camper(20)

Het was nog winter en we hebben zitten brainstormen Dini en ik wat we zouden gaan doen met de camper en dit omdat we vorig jaar weer problemen zat hadden gehad toen we met de kinderen naar Italië waren gegaan en dat er problemen water motorisch dan met de camper. We hebben zitten praten, wat gaan we doen, gaan we voor verkoop of eventueel inruil of gaan we voor revisie van het motorblok en geloof mij, dit was niet eenvoudig om een beslissing te nemen want, een camper met een kapotte motor of een motor niet voor honderd procent loopt en goed is, krijg je ook geen stuiver terug en hebben wij maar het besluit genomen om eens met de garagehouder te gaan praten over wat een revisie inhoudt en wat daar dan de kosten van zouden zijn

Het zijn natuurlijk technische gesprekken waar ik eigenlijk weinig verstand van heb en uit moet gaan van de kennis van de garagist, die zal het allemaal wel weten dus, wij een gesprek aangegaan en het ging over dat de motor eruit noest en die zou dan gereviseerd worden, in eerste instantie dacht ik dat hij dit zelf zou doen maar dat was niet zo en zou de motor naar een revisiebedrijf gebracht worden om daar alles aan te pakken. De randverschijnselen zoals de brandstofpomp en dynamo en zulke dingen blijven gehandhaafd en worden daarna gewoon weer terug gebouwd en gelijk hebben we besproken dat de remmen en zo en alles wat er moest gebeuren gelijk aangepakt zouden worden, ook de versnellingsbak zouden de dingen aan gebeuren zoals drukgroep lagers en vingers en zo maar ook zou hij gereinigd worden, wat dat inhield weet ik tot op heden nog niet.

Wat het kostenplaatje zou zijn, dat ging hij uitrekenen en zou hij over twee dagen doorgeven en uitleggen. Daarna ben ik naar huis gegaan en heb er met Dini over gesproken maar ja die snapt er helemaal geen sikkepit van maar goed ze zegt we moeten even afwachten wat het zou gaan worden voor prijs bedoel ik dan. Twee dagen later gaat de telefoon, hallo met Cornelis Bakker, ik zou je terugbellen over wat het ongeveer gaat kosten en dan het hele plaatje bij elkaar zou zo’n zesduizend euro gaan kosten en daar konden we dan weer verder mee en ik zeg tegen hem, ik kom wel even langs als ik het besproken heb met de vrouw. Zo gezegd zo gedaan en toen Dini thuis kwam van haar werk, heb ik het met haar doorgenomen en we waren het er wel over eens , dat we voor zesduizend geen andere camper zouden hebben en wat Cornelis ook gezegd had was, dat als hij dan gereviseerd zou zijn , hij weer zou lopen als een nieuwe en dan meehebben laten wegen en dat we er dan weer zo’n tien jaar zonder ellende mee door zouden kunnen, dat gaf de doorslag en hebben we groen licht gegeven.

Het was begin maart toe de camper bij de garage was en dat men er aan begon, Cornelis zou dit karwei zelf op zich nemen en dat vond ik wel goed, niet dat ik er wat op tegen zou hebben dat iemand anders het zou doen maar wel dat er 1 persoon aan zou werken, dat heeft dan wel mijn voorkeur. Op een gegeven moment ben ik naar de garage gefietst, dit omdat ik er driehonderd meter bij vandaan woont en dan is het wel eens leuk om te gaan kijken hoe alles vordert zo was ik er toen de motor eruit was en weggebracht was naar een revisiebedrijf en dan ligt het werk natuurlijk lang stil, dit kan ik dan ook wel weer begrijpen omdat, de revisie op zich ook wel een week in beslag neemt althans, dit werd mij verteld en soms ging ik wel eens een bakkie doen bij de mannen in de garage want, ik mag gerust zeggen dat ik een goede band heb met die mannen en soms trakteerde ik dan weer eens op cake, gebak of koek en dat werd natuurlijk ook wel gewaardeerd, altijd gezellig.

Er ging wat tijd overheen, zo’n vier a vijf weken toen de camper klaar was, zodat we dan net voor de Pasen weer op pad zouden kunnen en de eerste reis ging dan weer naar Wetland te Asten en dit, omdat we daar vaak gaan beginnen met het Seizoen en ook om even de puntjes op de i te zetten voor het treffen wat er weer aan zat te komen in de maand mei dus zodoende gaan wij daar met Pasen heen en dit jaar zijn we met z’n drieën gegaan, Dini en Ik en ook Ineke onze vriendin mag tegenwoordig mee met ons, ten eerste leuk voor Dini maar ook voor haar zodat die meiden ook met elkaar kunnen optrekken maar bovendien kunnen wij het met z’n drieën goed vinden en zo doen we bijna alles met elkaar en zoeken we de gezelligheid op.

Zo zijn we een weekendje weg geweest het het was heel gezellig en zoals het daar altijd is, lekker met elkaar kletsen onder het genot van een drankje op de vrijdagavond in de kroeg zoals het genoemd wordt maar dat het gezellig is, dat is zeker waar en dan de dag erna, op zaterdag hebben we nog life muziek gehad van Dave Louis  die daar wat nummers ten gehore bracht en het weer was super dus dat hadden we dan weer mee al met al hebben we een leuk weekend gehad en zijn de zondag erna weer teruggegaan naar huis.

Het was juli en we hadden al zitten brainstormen waar we heen zouden gaan deze vakantie en Dini wilde graag naar Echternachterbruck op het randje van Duitsland en Luxemburg dus, we besloten die kant op te gaan en de laatste week van juli reden we met z’n drieën in een camper met gereviseerde motor die kant op, het zou ongeveer vier uur rijden zijn en we reden aan een stuk door die kant op en we zijn daar aangekomen om ongeveer twee uur en we zijn op de bonnefooi gegaan en nu maar hopen dat er een plekje was voor ons, dus ik naar de balie en het was heel druk en dat was wel te zien op de straat want daar stond voor een paar grijpstuivers maar toen ik aan de beurt kwam en geholpen werd door een lieve dam en vroeg of er nog plaats was, moest ze helaas nee zeggen omdat dit helaas niet zo was en dat we moesten gaan zoeken naar wast anders. De vrouwen zaten te wachten en ze zagen al aan mijn gezicht dat het niet gelukt was en ik kreeg gelijk de vraag, en nu ? Waarop ik zei, even zoeken naar wart anders.

We hadden even zitten zoeken en ik zeg zullen we naar camping Iris parc Birkelt bij Larochette gaan om te kijken of er daar nog plaats is want, dat is een enorm grote camping en er zal toch wel ergens een plekje zijn neem ik aan. Het werd goedgekeurd en ik het Adres opgezocht, wat nog in mijn navigatie stond van het jaar daarvoor van ons reisje naar Italië met de kids. Het waas ongeveer vijfendertig minuten rijden en dat viel wel mee en het ging allemaal vrij vlot en voor we het wisten waren we er en de dames bleven bij de camper en ik naar de receptie en ook hier moest ik even wachten maar het ging wel redelijk vlot. Op een gegeven moment word ik geroepen en was aan de beurt, een jonge dame die gewoon Nederlands sprak moest mij ook teleurstellen en dat deed pijn en ik vroeg naar een alternatief en ze loopt naar een rek en pakt er een krantje en ze wijst naar een pagina waar er meerdere campings op stonden, ik bedankje de juffrouw en ging naar de camper waar de dames buiten zaten omdat het zo’n vijfendertig graden was op dat moment.

Bij deze temperaturen zaten we te lezen en brainstormen en op een gegeven moment zie ik bij Reisdorf een camping met Nederlandse eigenaren en ik heb het nummer gedraaid en toen er opgenomen werd vroeg ik of er bij hun nog plaats was waarop ik het  wel verlossende antwoord kreeg, jawel we hebben nog plaats dus, ik heb gelijk gereserveerd bij camping de La Riviere dus we waren alle drie blij want het was heet en al half vijf en toen moesten we nog daarheen maar goed we stapten in en tufte door. De reis duurde ongeveer 25 minuten dus dat viel allemaal wel mee en daar aan gekomen hebben we ons gemeld en konden we kiezen waar we wilden staan en we hebben een plekje gekozen dicht bij de toiletten en bij de speeltuin voor de meiden. Om ongeveer half zes stonden we gesteld en ik zeg tegen de dames, zullen we maar hier bij het restaurantje gaan eten, we zijn nu al zo laat en dat hebben we toen maar gedaan en hebben heerlijk gegeten kan ik dan wel zeggen, het duurde allemaal iets langer maar dat mocht de pret niet drukken dus een drankje meer en dat dood de tijd ook wel een beetje en het was heerlijk dat we toch een plekje hebben gevonden en dat we lekker te eten hebben gehad dus, allemaal dankbaarheid.

De avond verliep rustig en ook hebben we even een babbeltje gemaakt met Karel en Gerda, de buren die achter ons stonden en dat klikte geweldig goed, dit is natuurlijk fijn want, voor het zelfde geld heb je buren die hun bek niet open trekken en dat is nu net niks voor mij.
We hebben een spelletje zitten jokeren met z’n drietjes en voor je het weet is het laat en geloof mij, na zo’n bewogen dag is het heerlijk om je mandje in te duiken en een goede nachtrust te hebben althans dat was nog de vraag en dit omdat het gewoon 24 graden is in de nacht maar goed wij hebben dan gelukkig onze maxxfan en dit oven het bed en dan zet ik hem op zo’n 20% en dat geeft dan net dat lichte briesje op je lichaam en dat was super fijn en  zo hebben we toch lekker geslapen, op naar de volgende morgen.

De volgende morgen eerst een ontbijtje en de temperatuur loog er niet om, het was om negen uur al 26 graden dus het beloofde een warme dag te worden maar goed we zijn  op vakantie en we willen toch mooi weer? Als het regent hebben we ook wat te zeuren toch? maar voor dit ontbijtje ben ik eerst even naar de overkant van de straat gelopen om bij de bakker broodjes te gaan halen en eigenlijk kan je daar de hoog nodige dingen aanschaffen zoals koffie en melk en jam en boter in zen  dat is wel fijn  dat je weet dat je niet zonder hoeft te zitten. We hebben heerlijk ontbeten en na een bak koffie Wilde Ineke naar de pin om geld te halen, dus zijn we rustig die kant opgelopen maar toen we daar aan kwamen was het zo, dat we verwelkomt werden door een man of zes, waarvan een paar beveiligers en die melden ons dat we geen geld op konden nemen en dit omdat ze de geld machine aan het repareren waren en dat dit de gehele dag zou duren dus, das pech geld weg. Nou ja we konden er niet aankomen maar goed er komen nog meer dagen hoor en zijn we gelijk even een klein rondje gelopen, even op de brug gestaan maar ook even dat soort van VVV kantoor binnen waar niks te vinden was. Jawel er waren wat streek producen te koop maar die gaven ze echt niet weg man man wat een prijzen dus, die hebben we maar laten staan.

Ineke en ik zijn het gebouw rond gelopen en nog even een paar foto’s gemaakt en toen rustig terug naar Dini die bij de camper gebleven was. Eigenlijk waas het al bloed heet, rond twaalf uur was het al vijfendertig graden en het beloofde nog veel warmer te worden de komende dagen want, ze gaven zo rond de veertig graden op voor de komende dagen en dat gaf even te bedenken hoe we dit gingen bolwerken want in de nacht hebben wij een ventilator boven bed maar Ineke heeft niets en dan zegt ze wel, joh dat geeft niet , ik slaap toch wel maar i wilde dat niet en ik ben na de lunch op de fiets gestapt en op advies van Karel de buurman naar Diekirch gefietst, dit omdat je daar alle winkels hebt die je nodig had en het ritje was best leuk om te fietsen een ritje van zo’n achttien kilometer en dit met zevenendertig graden langs het water en ja ziet toch wel veel natuurschoon ook bij de plaatsjes Hoestroff en Bettendorf die je dan tegenkomt maar ook een aantal campings en camperplaatsen langs het water, wat er heel erg leuk uitziet allemaal maar goed aangekomen in Diekirch wat überhaupt best een grote plaats is dus, dit werd even zoeken waar ik zijn moest.

Na een poosje rustig gereden te hebben kwam ik inderdaad de winkels tegen en ben toen eerst even een broodje gaan halen bij de plaatselijke supermarkt en daarna even zwerven om te kijken waar ze ventilatoren verkopen maar geloof mij, die waren helaas op de meeste plaatsen echt uitverkocht en daar baalde ik wel van natuurlijk mar goed dan maar terug naar de camper dus ik de fiets weer gestart en toen viel mijn oog op de winkel van Blokker en ik dacht, he daar verkopen ze die dingen toch ook en ik de stoute schoenen aangetrokken en die kant op gelopen en bijna wetende dat die ventilatoren daar ook uitverkocht zouden zijn want, met dit hete weer en zeker wat ze opgaven voor de komende dagen was dit natuurlijk heel logisch. Met een beetje tegenzin liep ik de winkel in maar ik kon ze niet vinden en wilde dus de winkel verlaten maar toen ik de deur uit wilde lopen stonden dar in een hoekje, jawel je raadt het al ventilatoren, van die torens waren het en ik keek naar de prijs en ik moest even slikken maar  ik moest toch zo’n ding hebben en heb toen maar over m’n hart gestreken en die doos gepakt en dan toch maar die negenenzestig euro betaald voor zo’n ding, wat een kalitaal maar goed je gunde het Ineke ook dat ze een goede nachtrust zou hebben toch.

De winkel uitgelopen naar de fiets en die doos die toch wel redelijk groot was, op de fiets gebonden te hebben ben ik op mijn gemakje terug gefietst naar de camper maar dit ritje deed ik het rustig aan, want ik zag natuurlijk allemaal nieuwe en leuke dingen zo ook een hoe noem je dat een aangelegde kanobaan waar je op snelheid met waterstromen en behendigheid dit parcours kon afleggen. Het was heel jammer dat er niemand  bezig was maar goed, je kunt ook niet alles hebben natuurlijk. Na ongeveer twee uur weggeweest te zijn kwam ik toch wel moe terug op de camping want, het was heel warm en ook de rit was er wel even 1 die wel leuk was maar niet met dit hete weer dan, dus ik kreeg van Dini gelijk een kouwe klets spawater dan en dat was me toch lekker heerlijk even bijkomen. Even later ben ik in het restaurantje omen ijsje geweest en de meiden wilde er ook 1 en zo zei ik, hier heb je een ijsje en dan mag je nu wel even op de wip en dat lieten ze zich geen tweede keer zeggen en ik stond erbij en keek ernaar, kijk ze toch eens lekker wippen met een ijsje in de hand ha ha ha.

Op naar de volgende.

Bezoeken: 102

U kunt de inhoud van deze pagina niet kopiëren