Van boot naar camper deel (5)

Half mei komt Dini van haar werk terug en zegt tegen mij van joh ik moet tot woensdag werken en dan ben ik vrij tot dinsdag, zullen we met de camper een weekend op pad gaan? Nou geloof mij, dit was niet tegen dovemansoren gezegd dat snap je we toch en nu is dit een weekend dat we samen op pad zouden gaan dus toch weer iets nieuws voor ons en eigenlijk best wel  een beetje spannend dus ‘s avonds achter de computer om te zoeken naar een leuke camping/camperplaats en ik moet eerlijk iets bekennen, er zijn niet zoveel camper plaatsen waar we naar toe zouden gaan, dit zijn er maar een handje vol en er moeten ook alle voorzieningen zijn ja geloof mij, ik ben veeleisend maar denk dat het ook komt omdat ik al bijna 50 jaar diabetes 1 heb en wij hygiëne toch wel hoog in het vaandel hebben staan. We hebben zitten zoeken en bijna alle campings verkopen arrangementen en alleen maar om de campings gevuld te krijgen maar daar ben ik niet zo van, want als we daar zijn en het is niks dan willen we gewoon weg kunnen en als je een boeking gedaan hebt dan zit je er aan vast ook  maar veel keus had ik niet dus samen met Dini besloten dat we toch de stoute schoenen maar gaan aantrekken en dan toch maar iets te boeken , op hoop van zegen dan maar.
Na enig zoeken hebben we iets gevonden , droompark Schoneveld nabij Breskens en zo te zien leek het wel een geschikte camping dus, toch maar gebeld en ja ze hadden nog een plaatsje maar niet veel meer we konden kiezen uit 3 plekken en dat hebben we ook gedaan .

Op 29 mei  zijn we ‘s morgens om 10 uur weggereden richting Breskens het was redelijk weer en het was een rustige reis en ja voor de eerste keer door de Westerscheldetunnel , ik was daar al veel vaker geweest omdat ik gewerkt heb aan die tunnel als assistent maatvoerder dus dat was nog toen die tunnel niet klaar was maar nu er doorheen met de camper en natuurlijk en ja de tunnel is lang en gaat in etappes naar beneden en ook naar boven en het ouwe dieseltje  hield zich kranig maar moest er toch wel even aan trekken om de tunnel uit te komen maar goed het ging verrassend goed. Na tol betaald te hebben en ik meen iets van 12 euro maar helemaal zeker ben ik er niet van, waren we aan de andere kant en moesten nog een stukje rijden en om ongeveer 12 uur kwamen we aan op de camping, na ons gemeld te hebben  kregen we een sleutel van de poort en kregen we uitleg hoe we naar onze plek kunnen komen en daar eenmaal de camper neergezet te hebben waren we uiterst tevreden met de plek die we hadden en het is , wat wij gezien hebben terwijl we er overheen reden een mooie camping. Het opstellen stelde niet zoveel voor we hadden dit al vaker gedaan natuurlijk ha ha ha  wel 2 keer maar goed het ging prima , ik de luifel en zo en Dini  het meubilair en het leek net of we het al jaren deden ha ha ha.

Broer Louis had ons een tip meegegeven dat je enorm mooi kon fietsen over de top van de duinen en ik vroeg aan Dini , had jij nog wat in de planning ?Ze zegt nee waarom ik vroeg, zullen we gaan fietsen en het was goed dus, wij de fietsen gepakt en eerst even een rondje over de camping gereden , die was goed bevonden en wij de poort uit en de duinen op en kijken wat er aan de andere kant zou zijn, het was een hele klim kan ik je zeggen maar goed toen we boven aangekomen waren was het een schitterend uitzicht over het water.

Aan de overkant ligt Vlissingen dus wij eerst maar eens even gaan kijken bij het veer om te zien wat de tijden van de overtocht waren en zo en dat gelezen hebbende zijn we richting Nieuwesluis gefietst door naar Nieuwvliet-bad en zo naar Cadzand-bad en we vonden dat we al een lekker stuk gefietst hadden dus eerst maar een tentje opgezocht,

Daar zei Dini  dat lijkt mij wel wat dus wij de fietsen neergezet en even lekker een drankje gedronken en een ijsje ging er ook wel in ha ha, toen we dat verorbert hadden zijn we even aan de klets geraakt met de dame achter de bar en ze zegt, als je nu een klein stukje terug fietst en daar rechtsaf gaat dan rij je dwars door een nieuwe natuurgebied weer terug richting Breskens dus wij weer op de fiets gestapt en wij richting dat natuurgebied en geloof mij we zijn nog aan het zoeken ha ha ha , nooit gevonden dus maar goed , de neuzen achterna en we zijn verder gefietst en zijn wel langs Groede gekomen en ook door Boerenhol en zo weer richting Breskens.

Toen we van de anderen kant Breskens inkwamen fietsen moesten we ook weer op zoek naar de camping en we hebben on het hubecolubus gezocht maar nergens Droomparc te vinden , hebben wij dat weer en maar zoeken en Dini maar lachen want die had de slappe lach en dus daar had ik ook niks aan om goede raad te vragen., even later wij weer en andere weg in en weer een camping op maar geen naambord bij dat hek dus wij fietsten die camping op en wat denk je, juist, de verkeerde dus weer terug hetzelfde weggetje de camping af,

weer de duinen in het fietspad op en ja de batterijen van de E-bikes waren ook bijna leeg dus, ik zag ons al lopen met de fiets in de hand zoekend naar de camping en Dini maar lachen, die muts. Even later zagen we weert een pad met 2 van die rood witte paaltjes erin dus Dini zegt is het niet hier en begon weer te lachen echt hé, dus ik maar mee lachen want het was toch een idiote beleving ook ,we reden weer een camping op en allemaal van die grote chalets ik zeg nog wat een kakkers joh, gedag kon er niet af dus laat ook maar, ik zeg laten we maar weer omdraaien, want het het zal wel weer niet goed zijn en ik werd al een beetje kribbig , ja wat wil je en na dat de lachbuien weer onder controle waren fietsten we weer een ander pad in en jaaahh, daar staat het toiletgebouw  op onze camping en een klein stukje verder de camper , wat was ik blij want, de fiets piepte al een te laag niveau van de batterij dus, ik was super in m’n nopjes dat we weer op de plek van bestemming waren en het idiote was, dat we allebei niet meer  de naam van de camping wisten dat is ook nog zoiets lomp’s ha ha ha  maar goed het was onze eerste fietstocht in den vreemde.

Dini ging de camper in en ik zat met de laptop buiten en op een gegeven ogenblik zegt ze , het eten is klaar dus de boel opruimen , tafel dekken en eten , we hebben die avond blikvoer van de Lidl gegeten iets van risotto of hoe heet dat met een bak sla ja het was stik gezond ha ha en na het eten opruimen afwassen en een lekker bakkie koffie, dat doet een mens goed maar rond een uur of 8 was het toch kil  geworden en zijn we naar binnen gegaan  en te televisie aangezet en het nieuws gekeken  en daarna zijn we een spelletje gaan kaarten , jokeren ja dat doen we wel vaker samen maar ik had zo’n avond, dat ik geen potje kon winnen en het is ook zo dat ik dan best wel een beetje de pest er in heb maar goed  na zo’n 2 uur hebben we de boel opgeruimd, Dini gewonnen natuurlijk, vind ze leuk de lieverd ha ha en zijn we het mandje ingedoken.

De volgende morgen hebben we zitten dubben wat we zouden gaan doen want, het is n.l zo dat deze dag redelijk kil was , dan weer zon , dan weer bewolking maar goed we zouden ‘s morgens bij de camper blijven en ik heb op de laptop het een en ander zitten zoeken en kwam uit bij het visserij museum , dat was wel iets wat ons beide interesseert dus na een puzzeltje en de krant gelezen te hebben en daarna een boterhammetje zijn we richting het museum gefietst. Daar aangekomen stonden we voor een gesloten deur en waarom , ik zou het ook niet weten maar er stond toch op de website dat het museum open zou zijn , dat was dan weer een domper natuurlijk en we baalden stevig.

Maar niet bij de pakken neer gaan zitten en ik zeg tegen Dini zullen we maar een beetje in het centrum gaan kijken en dat vond ze prima en na even door een soort van winkelstraat gefietst en gelopen te hebben zijn we richting de oude haven gefietst en daar hebben we de fietsen geparkeerd en zijn we een stukje gaan lopen , voor zo ver het ging natuurlijk want, ik heb 2 kapotte knieën maar goed we zijn bij een viswinkel aangekomen en dat zag er allemaal weer geweldig uit en de vis nodigde ons uit om zeker wat te kopen en op te eten ha ha.

Allebei een portie kibbeling  en voor bij de boterham een lekker gerookt makreeltje  we zijn even op het terras gaan zitten met ons bakkie vis en een drankje maar helemaal veilig zaten we niet merkte ik wel want, die kokmeeuwen zijn net kamikaze piloten en probeerde echt je vis uit je handen te pikken wat een vervelende vogels kunnen dat zijn  maar goed dan maar snel eten ha ha  want, een stuk van mij krijgen , nee nooit.
Na een poosje zijn we weer op de fiets gestapt en terug naar de camping  waar we  de verdere middag maar doorgebracht hebben .
Na een lekkere broodmaaltijd met makreel  hebben we de afwas gedaan en daarna een bakkie en even gekeken en zijn we weer op tijd gaan knorren  want ja het leven in de buitenlucht daar wordt je moe van dus op tijd naar bed , welterusten. Op naar de volgende dag.

Bezoeken: 82

U kunt de inhoud van deze pagina niet kopiëren