Van boot naar camper (11)

Het was woensdag en we waren nu anderhalve week op vakantie en het is over het algemeen echt heel vervelend weer geweest, alleen maar regen met af en toe droog maar niet alleen in Nederland, het was in heel Europa huilen met de pet op en ja dat ga je op den duur echt tegen staan als je niet kunt ondernemen wat je eigenlijk in je hoofd had.

We hebben besloten dat we richting Ouddorp zouden gaan, zo’n 25 kilometer bij ons huis vandaan en we gingen kijken of dat de Klepperstee aldaar een grote camping, nog een plek had voor ons maar daar maakte ik mij niet ongerust over want, er zijn daar zo vreselijk veel campings, dat je eigenlijk altijd wel een plaatje kunt bemachtigen.

Na alles ingepakt te hebben zo ook de luifel, zeiknat maar goed het is niet anders dan moest hij maar weer uitgedraaid worden op de volgende plek, nadat we klaar waren zijn we om ongeveer 10 uur gaan rijden vanuit Groenlo naar Oudorp het was een rit van ongeveer 225 kilometer dus een lekker stukje sturen maar daar geef ik helemaal niet om, omdat ik autorijden altijd heel leuk vindt.

Misschien even een leuke anekdote, wij gingen altijd vaak met onze jongens op een zondag want, dan was het wat rustiger in het verkeer een heel stuk rijden en ja dan kwam het wel voor dat we richting Maastricht reden maar ook wel naar den Helder of soms nog verder, soms de Afsluitdijk over naar Harlingen of zo en dan gingen we om 8 uur ‘s morgens rijden en waren vak om een uur of 7 a 8 thuis en dan maakte we er een hele leuke dag van en gingen we ergens wat drinken en een frietje eten en zo en geloof mij, ik had toen helemaal geen geld maar dan had ik weer een handeltje gehad, ik rommelde wat in de paarden om het zo maar te zeggen en had ik weer een paar honderd verdiend en dan vond ik het veel belangrijker dat we sociaal bezig waren en onze kids dit te geven, dan luxe. Ja het was wel netjes bij ons thuis, sowieso maar ja we hebben het wel eens over voorkeuren, dit was er 1 van om dit te doen met de vrouw en kids.

Maar dit terzijde, we waren om ongeveer half twaalf bij Tiel en ik moest  naar het toilet en hebben daar bij de MC Donald gelijk maar wat gegeten en een bakkie en een beetje uitrusten want het is vakantie toch ? na zo’n drie kwartier zijn we weer in de camper gestapt en verder gereden naar Ouddorp waar we zo ongeveer kwart over twee aankwamen en ik de camper parkeerde en gevraagd of ze een plaatsje hadden en dat was het geval, ik zeg ik weet niet of het voor 1 of voor twee nachten is.

De dame achter de balie zegt, het is niet erg hoor we rekenen af als u weggaat en dat is super fijn want we weten niet waar we terecht kwamen en wanneer we weer zouden vertrekken maar daar kwamen we al snel achter, Toen we de camping opreden, het was een hele grote plaats die we toegewezen hadden gekregen, groot genoeg voor wel twee campers  maar dat is wel mooi maar ik ben niet zo van die heggen er omheen, zie     ( Foto boven)  en dan voel ik me afgezonderd en opgesloten. Maar goed het is een plek. En alles lekker soppig van de regen maar dat is in heel Nederland dus, dat is jammer maar we gaan door en proberen er het beste van te maken.

Die middag zijn we gaan fietsen, eerst naar de stad Goedereede ja het is een klein gehucht eigenlijk maar heeft wel stadsrechten dus, is het de enge stad op Goeree Overflakkee en eigenlijk is er niet veel te beleven maar goed even door die smalle straatjes gefietst en ja dat waren leuk pandjes  en later maar op het terras bij  stadscafé Goeree een bakkie gedaan en het weer was op dit moment niet verkeerd het was droog en er scheen een zonnetje dus, dat hebben we dan weer mee.

Toen we de consumptie op hadden zijn we door gefietst richting Ouddorp en ja dat is voor ons wel bekend allemaal maar op de kerkring aangekomen zei ik tegen Dini ik wil eerst een vissie happe en wij naar de visboer en heerlijk harinkje en Dini een bakje kibbeling en Dini ? die moet geen haring, als ik er over begint dan trekt ze haar neus op en roept lazer op met je haring ha ha.

Toen we weer over de kerkring liepen werd er geroepen vanaf het terras van hotel Akershoek, daar zaten een paar kennissen van ons wat te drinken en die riepen van joh, kom er bij zitten even gezellig wat drinken en kletsen, dat hebben we toen gedaan maar van het een komt het ander en toen was het al vijf uur toen ik op m’n horloge keek en zei tegen Dini wat eten we vanavond ??

Na een moment van stilte zegt ze, uhm wat ze hier serveren   denk ik dus ja, dan maar eten bestellen ook voor de kennissen en hebben we nog lekker zitten eten ook, ik had lekker sliptong en ja dat vind ik heerlijk Dini een tournadootje en het was gewoon heel gezellig en het was ongeveer half 8 eer afscheid namen en wij richting de camper fietsten, was toch een hele leuke gezellige middag zo.

Terug bij de camper aangekomen en onder het genot van een bakkie koffie en thee hebben we besloten dat we de volgende dag voor  twee nachtjes richting camping den Osse nabij Brouwershaven zouden gaan en dan zaterdag naar huis want dat wisselende weer en vooral regen kwam on de strot uit, bijna niet buiten leven maar heel veel binnen maar goed dat hadden we afgesproken dus op tijd naar bed en morgen op tijd weer op want, ik moest nog gaan afrekenen voor we vertrokken dus, welterusten.

De volgende morgen was ik om 8 uur wakker , Dini had er nog niet zo’n zin in dus liet ik haar nog even liggen en na een bak koffie ben ik alvast naar de receptie gefietst om af te rekenen en wat info mee te nemen, na een minuut of 10 was ik weer terug en inmiddels was Dini ook boven water en hebben we samen even ontbeten en Dini de boel opgeruimd en ik de fietsen op de fietsendrager laden en rond een uur of kwart over tien zijn we gaan rijden, de sporen achter ons latend in het gras, jammer hoor maar goed lang leve Nederland.

We zijn nog even op de Brouwersdam geweest en dan begrijp je eigenlijk niet waar al die campers toch vandaan komen die daar al heel vroeg gaan staan om het beste plekje te bemachtigen Duitser, Belgen en Nederlanders en campers in alle soorten en maten en we zijn nog even gestopt om even in het rond te kijken maar na een kwartier zijn we weer verder gereden richting den Osse en na ongeveer twintig minuten waren we daar.

Na ons gemeld te hebben en ingeschreven te zijn zijn we weer voor de zoveelste keer naar een plek gereden we hadden een leuk plekje, vlak bij een vijver een visvijver bleek later en de camping was ook leuk hoor, zwembad, tennisbanen en vlakbij een jachthaven en een winkeltje en vers brood en ook een restaurant ja, zag er allemaal prima uit, zo dichtbij huis. Deze dag zijn we op de camping gebleven en we konden zowaar een stoel buiten zetten en even buiten zitten dus dat hebben we met beide handen aangenomen en even genieten bij de camper in plaats van er in.Ik zeg nog zo tegen Dini , heerlijk hé zo waarop Dini zei ja ik hoop dat de volgende vakantie beter gaat want, dit hoeft van mij niet. Daar kon ik het dan weer mee doen.

Eind van de middag zeg ik, wat eten we vandaag?? waarop Dini zei van, we gaan lekker uit eten in het restaurant want, het is een van de laatste dagen van deze vakantie en ze wilde naar huis hé, “de lieverd”  Dus ik zeg prima dat wil ik wel, daar ben ik altijd voor te porren en zo gezegd zo gedaan en het was allemaal prima daar en ik heb heerlijke mossels gegeten, ik ben nou eenmaal een vis mens behalve zalm, die zalmmoten vind tik helemaal niks maar goed, dat terzijde.

Dini is van de biefstuk, ik niet ik heb vroeger thuis zoveel biefstuk moeten eten omdat het bij mij dieet hoorde voor de diabetici maar het kwam op de duur m’n oren uit en als ik het zie, heb ik nog steeds een antipathie tegen het lekkerste vlees wat er is wordt gezegd  maar Wim niet meer, ik zeg niet nooit maar goed vis is mijn ding maar we hebben heerlijk gegeten en gedronken.
Na een heerlijk ijsje en na te hebben  betaald en zijn we weer gegaan en zowaar hebben we nog even over de camping kunnen wandelen wat we dan ook dankbaar aannamen.

Alleen is het voor mij een straf als ik niet alleen bent en niet dat ik niet met Dini wil wandelen maar omdat ik graag een praatje maakt en op dat moment zaten er heel veel mensen buiten maar nu is het steeds hallo, hoi, goedenavond en doorlopen ha ha, jammer hoor ik zou iets moeten gaan doen in een praatgroep denk ik ha ha ha  maar goed we zijn de camper ingegaan en we hebben nog even tv gekeken en zijn lekker ons mandje ingedoken en morgen gezond weer op.

De volgende dag zijn we een heel stuk gaan fietsen want, het was redelijk goed weer een graad of 22 en het was droog, eerst zijn we even bij de jachthaven gaan kijken bij de bootjes en jachten want het waren er weer genoeg en ja ik met mijn achtergrond qua boten, moet altijd even kijken want, ik kan het nog steeds niet vergeten maar goed. Al snel zijn we naar Brouwershaven gefietst en dan door naar Zonnemaire en zo naar Dreischor daar hebben we wat bij de kerkring wat gegeten en gedronken bij iets met boekhouder of zo ik weet het niet meer helemaal precies maar goed we lieten het ons smaken en zijn daarna weer doorgefietst.

Schuddebeurs ja zo heette dat gehuchtje, daar zijn we ook nog geweest dat is waar en vandaar naar Noordgouwe en door naar Kerkwerve en Nieuwerkerke en vandaar weer terug naar de camping al met al toch een kilometer of 40 gemaakt, eindelijk zou ik zeggen want heel veel gefietst hebben we niet deze vakantie, helaas zou ik zeggen want, dat doen we heel graag, ontdekkingstochten op de fiets.

Op de camping aangekomen het was al iets van half 6 ik zeg tegen Dini zal ik een tosti maken en dat was goed dus ik gewoon in een kleine koekenpan een paar tosti’s gefrutseld en ja smaken deden ze zeker wel want, heel de dag in de buitenlucht, daar krijg je trek van toch? Ik vroeg of Dini er nog een wilde maar die zei nee maar voor mijzelf heb ik er toch nog maar een gemaakt hoor, best lekker ha ha.

Die avond hebben we nog een spelletje gejokerd en een gezellig muziekje op en ja dan is het zo laat natuurlijk en de volgende dag moesten we naar huis , niet omdat de vakantie erop zat maar omdat Dini het spuugzat was met al die regen alles is vochtig klef en niets droogt er, ik begreep ze we alhoewel ik er nog niet veel voor voelde om te gaan maar goed de baas beslist.

De volgende morgen na het ontbijt de boel opgeruimd en waren startklaar voor vertrek, alles was betaald en we hadden nergens meer schulden dus gas en gaan maar niks was minder waar , ik zat achter het stuur en ik deed de sleutel in het contact maar hij kon niet omgedraaid worden dus ik trok hem eruit en probeerde het nog eens maar nee hoor, ik liet een grote knoop en zei tegen Dini dat ik de ANWB moest bellen en dit heb ik maar gedaan, ik was stik chagrijnig bah wat een fijn begin van de dag pff.

Na een uur was de man van de ANWB er, ik heb hem opgewacht bij de poort en hij liet me meerijden naar de camper en Dini had toch maar een pot koffie gezet, opgeschonken met ketel in een kan en een filter, zo doen wij dat.De beste man sloeg een bakkie niet af en hebben we eerst even een bakkie gedronken aleer hij zijn overal aantrok maar goed we hadden geen haast dus  dat komt wel goed maar de boel was onzeker voor ons, hoe zou het aflopen.

De monteur ging aan de slag en zei, dit is niet zo leuk, ik moet het hele contactslot eruit halen en kijken wat er aan is dus, dat deed hij dan ook en al met al een half uurtje bezig zegt hij, heb je een kleine schroevendraaier? ik zeg ja en pakte hem hij stak deze in het contactslot en rommelde wat en daar startte de motor ik was dolblij  maar hij zei tegen mij, het hele contactslot moet wel vervangen worden maar je hebt geluk dat het een oud type is en dan ben je met 100 euro wel klaar, als het een nieuw type was,met elektronica dan had je moeten rekenen op zo’n 350 a 400 euro ik zeg nou ja dat kan er ook nog wel bij en was allang blij dat hij draaide maar hij zei, hou de schroevendraaier in deze stand en draai er niet aan voor je thuis bent want anders krijg je hem misschien niet meer aan de praat en zal ik of een collega er weer aan te pas moeten komen.

Bij deze beloofde ik nergens aan te komen en nadat de monteur een vriendelijke man overigens vertrokken was zijn we gaan rijden en zo’n drie kwartier later waren we thuis. Einde vakantie en camper naar de garage.  Op naar de volgende.

Bezoeken: 89

U kunt de inhoud van deze pagina niet kopiëren